Wednesday, April 25, 2012

ustaz don daniyal

Assalamualaikum wbt buat semua..
Dah lama ummi tak upload berita terbaru kan. ummi sgt sibuk kebelakangan ini. hinggakan ummi terpaksa tangguhkan hasrat untuk berjumpa dgn maa (mak ummi) untuk kali ke berapa ntah.
rindu sungguh pada insan yang melahirkan ummi itu.. semoga Allah berikan ummi ruang, masa, kesempatan untuk ummi melepaskan rindu buatnya..

Gambar bersama ustaz don nie adalah gambar yang cukup istimewa.
Dalam lawatan kerja ummi ke Kuala Lumpur baru-baru ini, hasrat ummi untuk bertemu ustaz don diambil serius oleh seorang boss. Kak ina namanya.

Kak ina boss ummi...baik...mesra...penyayang...mmm semua lah yg baik2 ade pada sifatnya.. Usaha Kak ina menghubungi unit komunikasi korporat di Al Hijrah membuatkan ummi senyum lebar. Katanya, kami cuma perlu hadir di stesen TV tersebut jam 7 malam.

Dan kami pula, ummi+kak ina+kak amy+syazani+abg hussin sanggup menolak seketika pelawaan boss (En Azhar) untuk belanja makan di McD gara2 takut tak sempat nak sampai jam 7 di Al Hijrah.

Setibanya di Al Hijrah, kami diminta tunggu sehingga jam 9. Kata seorang krew, ustaz akan masuk jam 9, selepas habis kelasnya di KUIS. Lantas kami menunaikan solat maghrib dahulu.. jam 8.30 kami dah tercegat...ops!! bukan tercegat la.. duduk di kerusi ruang menunggu.

Mata asyik tgk jam di dinding.. sehinggalah jam 9, seorang jejaka yg dipanggil ustaz don itu muncul.. bertanyakan sesuatu kepada guard dan menuju ke arah kami. Kaget... ishhh betul ke ustaz don nie.. comey sungguh... ehh salah!! sejukkkk mata memandang.

Ringkas shj perbualannya..

Ustaz: assalamualaikum...
kami : wa'alaikumsalam ustaz..
ustaz : boleh saya tahu dari mana..
kak ina : kami nie dari corporate comm uum..saja singgah nak jumpa ustaz..
ummi : mmm kami dengar ustaz akan ke uum ye.. saja kami singgah..
ustaz: oohhh kalau begitu, jemputlah masuk..
kami: (teruja gile)

kami ikut ustaz masuk ke ruang pejabat al hijrah.
sementara ustaz tunjukkan ruang rehat untuk kami duduk. tapi.. ustaz berpatah semula.

ustaz: mm sebelum tu ye.. ape yang saya boleh bantu..
ummi : xde ape ustaz... kami cuma nak bergambardgn ustaz je.. (haha ayat tak leh blahhh)
ustaz: kalau mcm tu...jemputlah masuk studio..
kami : BOLEH KE USTAZ? (majoriti jawab serentak.. mcm dihafal aje dialognye ye)
ustaz: tak ade masalah...

Dan bila tiba jam 9.20 malam, kami dijemput ke studio al hijrah..
menyaksikan siaran langsung 30 MINIT USTAZ DON, topik rukun solat keempat, Bacaan Al-Fatihah.. Bila shj selesai 30 minit itu..kami minta izin untuk bergambar..
mmmm sgt seronok bertemu ustaz kesayangan ramai nie kan...
 semoga bertemu lagi ye ustaz...

::end::

Wednesday, April 11, 2012

Tuesday, April 3, 2012

sekretariat termuda

u all nk tgk x sekretariat termuda Majlis Perasmian Hari Kokurikulum UUM baru-baru ini.

jeng jeng jeng.

garang ooo