Saturday, June 30, 2012

Kenduri Durian di Kaki Gunung Jerai


Assalamualaikum,

Sape suka durian, angkat tangan..
yeahh ummi yang angkat tangan dulu.
Ummi memang le suka sangat dengan raja buah ni.
Seingat ummi kan, masa ummi mengandungkan Salsabila dulu pun (trimester pertama) ummi nak sangat2 makan durian, sdangkan waktu tu xelok kan..
(panas kata orang.. takut miscarriage)
Dan selepas trimester pertama tu, terus je ummi gesa abah salsabila untuk belikan ummi buah tersebut. hmmm itu cerita time pregnant kan..

Baru-baru nie pulak... ummi, abah dan sabila join kenduri durian di Kaki Gunung Jerai.
Al kisahnya bos ummi sebelum tu dah bawa Dato' Meor (Pengarang Kumpulan Berita Harian) makan durian di tempat tu. Maka kami pun berseloroh kat dia untuk bawa kitorang sama.. Demi tak menghampakan keinginan anak2 buah, maka dia set lah satu tarikh..

Yang ikut serta tak ramai... ada yang kena kerja.. ada pulak yg punya komitmen lain dengan family..

Sabila paling enjoy.. maklumlah tak pernah masuk dusun kot.. hihi

Layan je gambar di bawah yer..



:: sabila buat peace lepas kutip buah manggis ::


:: sebenarnya nak posing dekat buah durian yg sebijik ni.. sambil nak tunjuk baju Melaka.. hehe
yang baju merah tu Zafran dan Arisya, anak kak amy ::


:: haa inilah dia rombongan yang hadir kenduri di dusun tu.. bos ummi yang pakai baju kotak2 merah..
nampak sabila tak.. yang tengah buat peace kat belakang dengan abah ::

Apepun mmg best hari tu.. enjoy sangat..
(^,^)


Tuesday, June 19, 2012

demam rindu.. wujudkah?



Dua minggu lepas, memang mencabar hatiku.. Maa (ibuku) pulang ke kampung pada 5 Jun (Selasa) setelah dua minggu bersama-sama kami di Sintok. Sepanjang maa di sini, kami tanam pokok sama-sama.. pokok cabai, pokok serai.. hihi seronok. Siap pi beli cangkul lagi sbb nak menanam. Kami juga sempat puasa sunat Rejab sama-sama.. so bila maa dah nak balik, maka kata hati ini.. sedih dan sunyi.. Banyak lagi tempat yang nak bawa maa pergi jalan-jalan tapi tak berkesempatan..

Dalam masa sama, Salsabila si puteri kecil ikut opah dan wan ke Perak.. dari Perak Sabila ke Kuala Lumpur, rumah mak teh.. (ummi pun blm sampai lagi umah mak teh..bila lah hubby nak bawa ummi nie..). Dari KL, Sabila ikut rombongan meminang ke Pahang..

Ummi pulak, beberapa hari tak jumpa dia, terus demam. Tak tahulah kebetulan atau demam rindu seperti yang diperkatakan orang. Yang pasti, ummi memang rindu giler dekat dia. Tengok mainan Sabila je ummi sayu.. tengok pakaian dia pun ummi nangis..

Wujud ke demam rindu nie?
Seingat ummi kan.. Salsabila pernah demam rindu. Ummi pernah lihat dan saksikan si dia pernah demam rindu. Waktu dia rindukan opah dan wan suatu masa dulu.. dia demam.. panas setiap kali malam menjelma. Tapi apabila wan dan opah ada depan mata, terus demam tu blah macam tu aje.. hihi leh ke gitu.. demam rindu kan kan kan..?

Macam tue le situasi ummi. hubby naik risau bila menjelang malam, badan ummi panas. Kaki pulak sejuk beku.. bergelas-gelas air ummi teguk.. cuma tak minum air badak jer.. (air badak?? betol kot..) Tetapi....................bila dah jumpa sabila nie.. serius ummi dah tak panas sangat. Cuma tinggal selsema dan batuk.. kepala pening sebab selsema.

Esoknye ummi boleh bekerja seperti biasa. Siap boleh pergi outstation lagi ke Kuala Lumpur dan Melaka.. ;-) peace...

Setelah ummi pulang dari outstation (14 Jun), ummi 'pass baton' outstation kat hubby lak..
Hubby perlu hadir kursus di KL (17 hingga 22 Jun).

Sure salsabila hairan.. kejap ade abah, tapi ummi xde.. pastu kejap ade ummi tapi abah tak de.. haa nie sure lagi terkejut bila ummi kena outstation lagi sebelum abah balik.. abah balik Jumaat, ummi kena gerak Khamis nie (21 Jun) ke Langkawi untuk Seminar Badan Berkanun. mmm sorry darling.. ;-P kena tinggal dengan mama yer..

Harap anak ummi kuat yer.. ummi pergi kejap je.. ahad ummi dah balik.. (^.^)








Thursday, June 7, 2012

my name is NASIHA


The meaning of the name Nasiha is 'Adviser, preacher'.


N A S I H A  BT  A B D U L  R A S H I D

Monday, June 4, 2012

HAPPY ANNIVERSARY UMMI + ABAH


Aku tersesat
Menuju hatimu
Beri aku jalan yang indah
Izinkan ku lepas penatku
Untuk sejenak lelap di bahumu

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya

Tentang cinta yang datang perlahan
Membuatku takut kehilangan
Ku titipkan cahaya terang
Tak padam di dera goda dan masa

Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya


:: l o v e ::

semoga kasih dan sayang kita selamanya kekal abadi.
jadikan setiap dugaan mendatang dalam bahtera cinta ini sebagai cara mematangkan hubungan ini

selamat ulang tahun perkahwinan, abang...


:: LOVE ::



c.u.b.i.t


assalamualaikum semua..

Hari nie ummi nak upload tentang satu perkara berkenaan puteri ummi.
Sejak dua menjak nie.. dia cukup teror bab cubit mencubit. nampak aje betis ummi ke, lengan ummi ke.. hmmm sekuat ati dicubitnya dengan mimik muka geram.

pelik juga... kenapa dia suke buat geram yer.. pulak tu ummi yg selalu kena. abah xde pulak.. waaaa
dah beberapa kali lengan ummi biru taw.. hahaha. kalau korang tgk, mesti tak percaya yang budak kecik punye angkara.. kweng2...

xpela....ummi rela kena cubit.. (walaupun dah beberapa kali salsabila nangis kena marah).
yela..mane ummi x marah kang.. elok2 duk tgk tv, tetiba hinggap cubitan dia.. hahaha. sakit oo..
haa kadang2 pulak bukan cubit, tapi gigit...!!! ngeee.
nak tunggu dia membesar nie.. tahan ajela.. ;-)