8 bulan


Hari ini..genap puteriku berusia 8 bulan. Setiap bulan yg berlalu, ada sahaja perkara dan kebolehan baharu yg ditunjukkan padaku dan suami. ahhh..betapa gembira.. sukar untuk aku gambarkan.

Terkini, puteriku semalam seperti ingin membantu aku melipat pakainnya. Dengan cara dan perlakuannya, aku pasti benar bahawa dia ingin meniru setiap perbuatanku saat itu. Dia merapati aku.. diduduknya atas pakaian-pakaian itu. Dicapai sehelai bajunya, dipegang-pegang.. dan akhirnya dimasuk ke mulut.. mmm tak mengapa.. dia terlalu kecil untuk membantu kerja-kerja seperti itu.

Apabila aku sibuk mengemas pinggan mangkuk di dapur, kulihat dia juga sibuk ke sana ke mari. Mencari aku.. takut agaknya dibiarkan di ruang tamu keseorangan. Apabila dia berdiri dgn berpaut pada meja makan yg dipenuhi bekas-bekas berisi biskut dan makanan, dia segera membuat sesuatu.. ape ye? kuperhati gelagatnya.. alangkah terharunya.. dia seolah-olah menyusun-nyusun bekas itu.. walaupun "susunan" itu seolah-olah semakin bersepah.. tapi aku sangat suka moment itu..

Aku tahu dia semakin membesar dgn baik.. Apabila dia kepenatan dan lena beradu.. akan terbit satu perasaan yg sukar aku ungkapkan bila menatap wajah comel itu.. yg seterusnya memaksa aku mencium2 pipinya, rambutnya..bibirnya, hidungnya..keningnya.. betapa aku bersyukur dgn kebahagiaan anugerah Ilahi yg satu ini.

Aku bukan inginkan kesempurnaan yg keterlaluan, cuma bagiku.. aku hanya ingin kebahagiaan yg berkekalan.. insyaAllah..

Aku tak ingin kau menangis bersedih
Sudahi air mata darimu
Yang aku ingin erti hadir diriku
Kan menghapus dukamu sayang

Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku

Hanya satu pintaku untukmu dan hidupku
Baik baik sayang ada aku untukmu
Hanya satu pintaku di siang dan malammu
Baik baik sayang karna aku untukmu

Semua keinginan akan aku lakukan
Sekuat semampuku sayang
Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan dengarkan aku

just with love...ummi salsabila..



No comments:

Post a Comment

opss!! jgn mengutuk k.. xbaik taw..