Di sUAtu paGI hARI

Pagi2 masuk kerja, terus terima arahan pengarah.

"Nasiha.. hari ni u TAK PAYAH buat kerja lain ye. Tolong siapkan story ni. VC DAH TUNGGU,".

Aku - "Baik2.."

Belum sempat aku mengarang sampai habis, teringat pulak TEMPAHAN MAKANAN untuk meeting jam 2.30 petang nanti belum lagi aku tempah. Segera aku call caterer. "Sorry...tak sempat laa nasiha. Kalau u bgthu petang semalam, sempatlaa..SORRY yer.." Itu laa.. sape suruh aku lambat call. hihi

Tapi bukan aku sengaja pon, bab semalam malas nk cerita. Bukan mcm lipas kudung, tp mcm lipas dah tak de kaki kot. adoiii @!$!%!@^ (aku tak kan letak gambar lipas dlm blog ini.. sesungguhnya aku fobia dgn makhluk itu).

Lastly, aku terpaksa call Subaidah. "Saya Nasiha, Canselori tingkat 4. Mau tempah itu roti one malaysia, 20 PACK, pukul 1.30 yer..!" aku jerit kat telefon. Sebab mamak tu tak dengar kalau cakap slow2 nie.

Sekali dia jawab "ok, TAPI roti tu 1.60, BUKAN 1.30" kih kih kih.

Aku-"Yer.. saya nak pukul 1.30... time... time... time 1.30 petang..!"
Mamak -"ok..sapa sane?"
Aku-"Nasiha"

Lega bila dia mau hantar. Sambung mengarang. @!%!@^@^@
Bos "Nasiha, dah siap?"
Aku- "otw..otw.."

Kemudian dalam duk menaip nie,BOSS KEDUA call.
"I lupa bagi assignment kat u all petang semalam. pelakon n pengarah Ahmad Idham serah borang buat PhD dgn UUM kpd VC. u call Izuan Pengetua TM, minta detail dan buat assignment tu segera. VC nk di release hari ni".
Aku - "ok2.."

Segera aku call Izuan, tapi kata penyanyi kumpulan FIRDAUS tu, dia akn bg kemudian sbb dia nk attend meeting dulu. Ok, aku tunggu. ZzzZZzzz haishhh...! aku tak tidurlaaa.. aku menyambungSTORY td..

tIBA2, BOSS keDUA datang. "I nak u settlekan PRESS RElease ni dulu. yg story tu buat kemudian. press release ni nak kena emel kat pengarah canselori. nk kena KUAR hari ni. bla bla bla"

Beberapa kali aku emel kpd pengarah sampailah segala kesalahan yg dia nampak tu diperbetulkan dan dia PUAS HATI.. yg karang PR tu bukannya aku.. BOSS KEDUA, tapi aku cuma kena edit mana yg patut je.. dan SEGERA release ke emel all staff dan all student.

settle yg itu. yg story boss pertama td???? aku sempat siapkan sambil curi2 masa waktu edit PR.

Breakfast? pun aku curi2 makan. Farah bawa roti. Aku bawa jem. Sapu cepat2 n mamam sambil sebelah tgn tengah check email yg berlambak...

Dan sekarang, aku curi lagi masa... curi taip ENTRY ni sebelum izuan contact aku.

ops..! i got to go now.. nk follow up peserta MEDIA FAMILIARIZATION dan siapkan fail meeting jam 2.30. bye2 all..




















::12.00 pm, ukk, canselori, uum::

No comments:

Post a Comment

opss!! jgn mengutuk k.. xbaik taw..