dia tak tahu nk ckp..tp saya fhm...

dia tak tahu nk ckp..tp saya fhm...sbb saye ibu dia..
yer..saya ibu yg kandungkan dia..
saya yg kandungkan dia selama 9 bulan di dlm rahim saya.

dah jumpa doktor pakar kulit, tp tetap naik lagi biji2 gatal tu.
bila diuji sebegini.. saya tak mampu nk hadapi seorang diri.
saya perlukan anda.. saya perlukan doa2 dari kalian di luar sana.
saya tak sanggup nk tgk dia hadapi semua ni..

saya tahu.. bila matanya saya renung.. dia mohon simpati saya..
ape lagi ummi blh buat untukmu sayang..
sekadar menyapu2 ubat itu ke badanmu, menyuapkan ubat yg doktor bagi..
menyanyikan lagu-lagu dan zikir buatmu..
dan akhirnya dirimu lena..

semua minta ummi bersabar.. ye.. ummi sabar.
tp.. hari ni ummi seolah2 telah kehilangan perasaan sabar itu.
bila melihat dirimu seolah2 penat menanggung semua ini..
dari smlm ummi menangis. xhenti ke saat ummi meluahkan perasaan itu di sini..
yer..dgn menangis bukannya dapat sembuhkan dirimu sayang.
tp..
itulah ummi. itulah ummi yg xmampu lagi nk tanggung rasa sabar..
berdosakah ummi sayang?

sayang...cepat sembuh yer..
ummi berusaha sebaik mungkin untuk kamu..
selebihnya.. kita tawakal pada Allah..

Ya Allah..
Ya Tuhanku..
Engkaulah Tuhan yang Maha Pemurah
Berikan daku secebis kekuatan dan harapan
Agar aku bisa membina kembali diri ini
Yang kini lesu tak bermaya

Ya Tuhanku,
Engkaulah Tuhan yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku ya Rabbi
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Janganlah Engkau biarkan ku sendiri..

.......eNd.......

No comments:

Post a Comment

opss!! jgn mengutuk k.. xbaik taw..