lucu pun ade

Assalamualaikum semua..
Ummi nak kongsi satu kisah lucu bg ummi.
Tak lain dan tak bukan...pasal anak dara ummi yg sorang nie.

Satu hari..ummi nak hantar salsabila ke rumah mama..setelah beberapa hari dia di rumah bersama ummi sebab ummi ambil cuti rehat.

Dalam perjalanan...dia bukan main lagi seronok. Mmm ummi rasa dia fikir ummi nak bawa dia ke pasar raya. Ataupun dia mungkin juga fikir ummi nak bawa dia tengok rusa... Oooo atau mungkin dia fikir ummi nak bawa dia main permainan di marrybrown.. Hihi.

Dalam kereta..dia berlagu riang... Bibir mungil dia tu mengalunkan lagu yg ummi pun tak faham.. Sehinggalah kereta kami masuk ke Taman Universiti.. Taman rumah mama. Dia dah cam taman tu... Dan dengan tak semena2 dia ke belakang. Berbaring di bantal yg sedia ada di seat belakang. Ummi hairan juga. Tapi ummi terus drive dan dalam 500 meter, ummi berhentikan kereta di depan pagar rumah mama. Ummi toleh belakang.. Anak ummi seeeeenyap aje. Ummi keluar dari kereta dan buka pintu belakang. Ummi tgk salsabila buat2 pejam mata. Kononnya dia tengah tidur. Ummi lihat matanya berkedip2 tanda dia memang buat2 tido.

Dengan tersenyum ummi cakap padanya "adik...dah sampai. Dah sampai umah mama".
Korang tahu...ape dia buat. Dia cepat2 buka mata dan cakap "tanak....." sambil geleng beberapa kali.. Ummi tahan je nak tergelak tgk gelagat dia macam tue...memang ini pertama kali ummi tgk dia macam tu..dengan senyuman ummi yg masih bersisa..ummi dokong dia bawa masuk rumah mama...hihihi.

::abis suda::

No comments:

Post a Comment

opss!! jgn mengutuk k.. xbaik taw..