CATATAN RAMADHAN 1433H – PART 1


Assalamualaikum dan salam lebaran buat semua,

Ramadan bagai kereta Ferrari?

Cepat benar ramadhan bertandang. Pejam celik, hari ini dah pun 13 hari umat Islam berpuasa. Ada pensyarah UUM cakap, ramadhan bagai kereta Ferrari… vrooomm laju je datang dan perginya. Macam mana ramadhan kalian tahun ini? Pastinya lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya kan?

Bazar Ramadhan

Bagi ummi, ramadhan kali ini lebih mematangkan diri dalam memujuk nafsu. Selama 13 hari berpuasa, baru dua kali ummi ke bazar ramadhan. Itupun sebab termakan pujukan kawan..(hubby pula outstation ke KL). Ummi beli murtabak dan yong tau foo. Kali keduanya kami singgah bazar ramadhan Baling.

Makan di luar?

Dua kali… kali pertama masa berbuka bersama family Kak Amy dan adik-adik praktikal di Pekan Rabu. Kali keduanya bersama hubby di Tesco Mergong (gara-gara nak beli lauk). Tapi kata hubby, lepas ni tak mau dah ke Alor Setar lepas waktu pejabat. Mengantukkk! Hihi. Ummi pun tersengguk-sengguk dalam kereta.

Berpuasa bersama keluarga

Seronok kan dapat berbuka bersama insan tersayang. Beruntunglah sesiapa yang setiap hari dapat merasa air tangan ibu. Mmm rindunya pada ma di Kelantan. Setiap kali nak pulang ke sana, asyik tak jadi aje.. ;-( Dengan family hubby, kami tak sempat berbuka masa 1st ramadhan. Time tu semua adik –adik berkumpul berbuka bersama ummi dan abah.. kitorang aje tak dapat ikut serta. ;-( Tapi akhirnya kami berkesempatan balik juga hujung minggu baru-baru ni. Best sangat. Dapat berterawih di masjid dengan mertua. Sangat best..!

Fidyah

Haaa jgn lupa bayar fidyah ye bagi sesiapa yang belum habis ganti puasa tu..



No comments:

Post a Comment

opss!! jgn mengutuk k.. xbaik taw..